|
Assertiviteit
Voor wie:
Voor Ondernemingsraden die op assertieve en respectvolle wijze willen leren communiceren met de buitenwereld.
Beoogd resultaat:
Na het afronden van deze training wordt de deelnemer in staat geacht om op de juiste wijze, passend bij het individu, assertief gedrag te vertonen in het openbaar en voor algemeen publiek. Geleerd wordt om op te komen voor jezelf en te werken aan je non-verbale uitstraling en verbale uiting.
Werkwijze:
Afwisseling van theorie en oefeningen gericht op de praktijk. Eigen ervaring en vraagstukken van deelnemers worden als input gebruikt. Er wordt gebruik gemaakt van groepsopdrachten, individuele opdrachten en praktijksimulaties.
Programma:
- Bepalen van de mate van eigen assertivitieit, sub-assertiviteit, agressiviteit en
manipulatief gedrag.
- Wat is assertief handelen en wat is de belangrijkheid van correct assertief gedrag?
- Non-verbale en verbale assertiviteit: wat straal je uit in je contact met andere mensen.
- Communicatiestijlen bij contact in de Ondernemingsraad. Welke rol wordt van je verwacht
binnen de Ondernemingsraad?
- Hoe reageren bij kritiek: kritiek leidt vaak tot een faalgevoel. Hoe kun je hier goed mee
leren omgaan?
- Hoe kun je de verkeerde communicatie van de ander op een nette manier ombuigen.
- Eigenwaarde: hoe kijk je naar jezelf en vanuit die hoedanigheid naar anderen?
- Hoe leer je gedrag van een ander te herkennen.
- Het herkennen van assertief, sub-assertief, agressief en manipulatief gedrag bij de
ander en het omgaan met deze gedragsvormen.
|
|
OR-Center verzorgt open
trainingen en maatwerk-
trainingen voor uw
Ondernemingsraad en weet
door deskundigheid en
praktijkervaring aan elkaar te
koppelen te zorgen voor een
optimaal rendement.
Lees verder >>
|
|
|