|
Open training: Onderhandelingen voor Ondernemingsraden
Voor wie:
Voor Ondernemingsraden.
Beoogd resultaat:
Na het afronden van deze training wordt de deelnemer in staat geacht om op een
respectvolle en assertieve manier om te kunnen gaan met zware onderhandelingensituaties.
Oplossingen worden gezocht waarbij de belangen van beide partijen worden meegenomen.
Mogelijke persoonlijke valkuilen worden bewust gemaakt om deze uiteindelijk te kunnen
voorkomen en te komen tot win-win onderhandelingsresultaten. Als u met zelfvertrouwen,
professioneel en succesvol onderhandelingen wil ingaan is deze training zeer waardevol.
Werkwijze:
Afwisseling van theorie en oefeningen gericht op de praktijk. Eigen ervaring en vraagstukken van deelnemers worden als input gebruikt. Er wordt gebruik gemaakt van groepsopdrachten, individuele opdrachten en praktijksimulaties. Aan het einde van de training krijgen deelnemers een syllabus, zodat alles nog een keer rustig nagelezen kan worden.
Programma:
- De basisbegrippen van een onderhandeling: standpunt, belangen, valuta en oplossing.
- Wat zijn de verschillende fasen die in een onderhandelingsproces herkenbaar zijn?
- Wat is de natuurlijke onderhandelaarsstijl van de onderhandelaar (test).
- Welke onderhandelingstijlen zijn er en hoe kun je deze herkennen?
- Wat is alternatief zonder overeenkomst?
- Wat zijn de voordelen van een verbindende vraag en wanneer kunnen wij deze inzetten?
- Hoe kunnen wij de machtsbalans beïnvloeden in onderhandelingen?
- Hoe belangrijk is creativiteit in onderhandelen en wat kunnen wij doen om daar meer
gebruik van te maken?
- Hoe kunnen wij de zaak en persoon loskoppelen in onderhandelingen?
- Wat zijn belangrijke aandachtspunten in mindsetting en non-verbale communicatie
tijdens onderhandelingen?
- Wat zijn de geheimen van zeer ervaren onderhandelaars?
- Praktijkcases.
|
|
OR-Center verzorgt open
trainingen en maatwerk-
trainingen voor uw
Ondernemingsraad en weet
door deskundigheid en
praktijkervaring aan elkaar te
koppelen te zorgen voor een
optimaal rendement.
Lees verder >>
|
|
|